آرایشگاه

علت کم پشت بودن موی کودکان

تقویت موی کودکان با اصلاح به موقع

همه پدر و مادر ها دوست دارند که فرزندشان زیبا و آراسته باشد که یکی از مهم ترین فاکتور هایی که به زیبایی فرزند شما کمک میکند موهای پرپشت و زیبای کودک شماست که در این مقاله از وب سایت آرایشگاه کودک عمو آرمان به علت کم پشت بودن موی کودکان و راه کار های درمان آن میپردازیم تا شما هم بتوانید موهایی زیبا و آراسته را برای فرزندتان به ارمغان بی‌آورید.

یکی از مهم ترین دلایل کم پشت بودن موهای کودک شما این هست که سن کودک شما به نرمال نرسیده و باید حداقل تا 5 سالگی به کودک خود فرصت بدهید چرا که تا سن 5 سالگی این امر طبیعیت که کودک شما موهای کرکی شکل و نازک داشته باشد. اگر سن کودک شما از 5 سال گذشت و همچنان موهای کودک شما کم پشت و کرکی بود باید به فکر چاره باشید اما این مطلب به این معنا نیست که تا سن 5 سالگی هیچ کاری برای تقویت موهای کودک خود نکنید و نیاز هست که مراقبت های لازمه را انجام دهید در ادامه همراه ما باشید با دلایل کم پشتی موهای کودک شما و همچنین راه کار های مناسب برای برطرف کردن کم پشتی موهای کودک خود.

دلایل کم پشتی موهای کودک

در این بهش به علت کم پشت بودن موی کودکان میپردازیم تا بتوانیم بهتر دلایل را شناسایی و آن را برطرف کنیم. همان طور که در بالا برای شما ذکر کردیم یکی از مهم ترین و متداول ترین دلایل کم پشت بودن موهای کودکان ، سن کودک شما میباشد که اگر تا 5 سالگی به موهای طبیعی و نرمال نرسد باید فکر چاره کنید وگرنه که جای نگرانی نیست.

دومین علت کم پشت بودن موی کودکان این هست که شما به بهداشت پوست سر کودک خود اهمیت نمیدهید و شاید نادانسته این عمل را مرتکب میشوید چرا که عمدتا کودکان از این که سر خود را درون آب کنند میترسند و وقتی شما آب را روی سر کودک خود میریزید ناخودآگاه چشمان فرزند شما بسته میشود و این ترس باعث میشود که کودک شما در حمام بی قراری کند و شما هم از این کار اجتناب کنید و بدون این که کامل موها و پوست سر کودک خود را شستوشو دهید از این کار دست میکشید.

این کار به مرور زمان باعث میشود که آلودگی هایی که در طول روز روی پوست سر فرزند شما قرار دارد به درستی از بین نرود و به ریشه موهای کودک شما به مرور آسیب وارد کند که برای این که کودک شما از آب کشی و شستو شوی سر خود نترسد به شما پیشنهاد میکنیم که از کلاه حمام کودک استفاده کنید چرا که این نقاب از برخورد آب به چشمان کودک شما جلوگیری کرده و در هنگام شستوشو کودک شما از آب نمیترسد.

علت کم پشت بودن موی کودکان

ریزش موی کودک

همان طور که در بالا برای شما ذکر کردیم ریزش موی کودکان امری طبیعیست و باید به موقع رخ دهد تا موهای کودک شما از نو و با ضخامت طبیعی رشد کند و این ریزش گاهی اوقات تا سن 5 سالگی ادامه خواهد داشت و اصلا جای نگرانی ندارد اما گاهی اوقات هم هست که ریزش موهای کودک شما سایشی هست و در برخورد با بالشت ، تشک و شاید هم فرش بوجود می‌آید که باید به این نکته توجه داشته باشید که تکرار نشود ولی در کل جای نگرانی ندارد و به مرور جای ریزرش ترمیم میشود.

ژنتیک در کم پشت بودن موهای کودک

یکی از عوامل بسیار ماثر در ریزش و کم پشت بودن موهای کودک شما ژنتیک کودک شماست که شاید از شما این خصییصه را به ارث برده باشد و باید توجه داشته باشید که با راهکار های پزشکی به آینده کودک خود بی‌اندیشید و درمان های مناسبی را برای فرزند خود انتخاب کنید که پیشنهاد آرایشگاه کودک عمو آرمان این هست که حتما از متخصص پوست و موی اطفال در این زمینه مشورت بگیرید تا نتیجه مناسبی را دریافت کنید.

اصلاح سر کودک

شاید برای شما جالب باشد که بدانید اصلاح موی سر کودکان یکی از تاثیر گذار ترین علل ها در روند رشد موی کودکان شما میباشد و شما باید به صورت دوره‌ای موهای فرزندتان را مرتب کنید. چرا که این کار باعث میشود که هم آب رسانی ، هوا رسانی ، تقویت ریشه مو و … را برای کودک شما به ارمغان بی‌آورد. جدای تقویت مو و ریشه های موی کودکان شما با آراسته کردن موهای فرزند خود زیبایی چندین برابر را به فرزندتان هدیه میکنید

تاثیر تغذیه در کم پشت بودن موی کودکان

همان طور که میدانید اولین نکته در رشد و تقویت فرزند شما در همه زمینه ها تغذیه کودک شما میباشد که باید به آن از همه موارد بالا بیشتر اهمیت بدهید چرا که تغذیه مناسب ربط مستقیمی با رشد کودک شما دارد.

باید دقت داشته باشید که کودک شما در وعده های غذایی که دارد تمامی ویتامین های ضروری ، مواد معدنی ضروری ، پروتئین ها و … را به خوبی دریافت کند که برای بهتر نتیجه گرفتن از تغذیه کودکان حتما با پزشک تغذیه اطفال کمک بگیرید که با داشتن یک رژیم غذایی مناسب سلامت را به کودک خود هدیه کنید.

بد نیست که این را هم برای شما در این قسمت از مقاله علت کم پشت بودن موی کودکان ذکر کنیم که به هیچ عنوان در سنین رشد کودکتان از فست فود ها استفاده نکنید. بی شک تمامی کودکان از پیتزا و سوخاری ها لذت میبرند ولی شما نباید این لذت زود گذر را فدای سلامت آینده کودکتان کنید و طرفند هایی غذای روزانهء کودک خود را زیبا کنید و نگذارید که کودک شما به سمت فست فود ها روانه شود حداقل تا سن رشد از فست فود اجتناب کنید.

سبزی جات و میوه جات تازه

یکی از مواردی که به رشد و تقویت موهای کودک شما بسیار کمک میکند استفاده از سبزی جات و میوه های تازه بوده که سلامت را به صورت کامل در اختیار کودک شما قرار میدهد. حتی خوده شما هم از رژیم غذایی مناسب استفاده کنید تا فرزند شما هم از شما یاد بگیرد چرا که والدین اولین الگو و معلم برای کودکان هستند و شما نمیتوانید خودتان فست فود میل کنید و کلم بروکلی آب پز به فرزندتان بدهید پس شما هم برای سلامت خود و فرزندتان از رژیم غذایی مناسب به همراه میوه جا و سبزی جات تازه استفاده کنید.

تغذیه مناسب برای رشد کودک

بهترین مواد غذایی برای کودک

در این بخش برای شما همارهان گرامی تعدادی از بهترین مواد غذایی که میتوانید برای کودکتان انتخاب کنید تا به رشد جسمانی و تقویت ریشه های موی کودک شما کمک کند را ذکر میکنیم تا بهترین را نسبت به سلیقه خود انتخاب کنید. البته ناگفته نماند که این مطلب فقط جنبه پیشنهاد دارد و به هیچ عنوان جایگاه نظر پزشک شما را ندارد و برای نتیجه بهتر به پزشک مشاور تغذیه رجوع کنید.

  • سبزی جات تازه
  • میوا جات تازه
  • ویتامین ها
  • مواد غذایی سرشار از پروتئین ( تخم مرغ )
  • استفاده از غلات
  • امگا ۳ یا ماهی تازه
  • مواد غذایی غنی با آهن 

شما میتوانید به سادگی و با داشتن یک رژیم غذایی مناسب برا فرزندتان سلامتی را به ارمغان بی‌آورید و جالب هست که بدانید رعایت یک رژیم غذایی مناسب کمترین فایده‌ای که برای شما دارد این هست که برای شما از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه بوده تا به استفاده از غذاهای ناسالم و بی برنامه ریزی ، جدای از این که سلامت هم برای شما به همراه دارد.

نتیجه گیری از علت کم پشت بودن موی کودکان

شما والدین محترم و گرامی باید در نظر داشته باشید که به کودک خود وقت بدهید تا رشد جسمی او کامل شود و اگر کودک شما به زیر 5 سال میباشد هیچ جای نگرانی ندارد که موهای کم پشتی داشته باشد ولی پیشنهاد ما به شما این هست که حتما پیگیری های لازمه را انجام بدهید تا در آینده کودک شما دچار ضعف در موی سر نباشد.

شما همراهان گرامی در این مقاله مطالعه کردید که علت کم پشت بودن موی کودکان چیست و چگونه میتوانید آن را برطرف کنید. به سادگی میتوانید با استفاده از رژیم غذایی مناسب و استراحت مطلوب به رشد جسمانی کودک خود کمک کنید.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

ارادتمند شما آرایشگاه تخصصی کودک عمو آرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *