دسته‌بندی نشده

اصلاح موی کودکان

اصلاح موی کودکان

اصلاح موی کودکان یکی از مواردی هست که تاثیر به سزایی در زیبایی کودکان دارد و والدین گرامی باید به آن دقت لازمه را داشته باشند چرا که این امر از نظر روانسناختی بسیار مهم بوده و در آینده کودک شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود چرا که هیچ کس دوست ندارد چهره‌ای ژولیده داشته باشد و همیشه آرایسته‌گی زیباست. در این مقاله از وب سایت آرایشگاه کودک عمو آرمان قصد داریم تا شما همراهان گرامی را با اصلاح موی کودکان و مواردی که باید به آن دقت داشته باشید آشنا کنیم پس در ادامه همراه ما باشید.

نکاتی که باید به آن توجه داشت

شما قبل از آرایش کودکان باید به نکاتی توجه داشته باشید که در ادامه برای شما ذکر خواهیم کرد. قبل از انجام هرگونه اصلاح موی کودکان باید به مواردی از قبیل نوع موی کودک ، سن ، ابتدا سلیقه کودک سپس سلیقه شما ، مکانی که به عنوان آرایشگاه کودک خود انتخاب میکنید، آرایشگر کودک و در آخر ایمنی که نقش بسیار مهمی در روند اصلاح و آراستگی کودک شما ایفا میکند.

نوع موی کودکان

نوع موی کودکان به شکلی متفاوت با نوع موی بزرگسالان است. موی کودکان نرم‌تر، نازک‌تر و بدون حالت تر (لخت تر ) از موی بزرگسالان است. همچنین، موهای کودکان معمولاً در مقایسه با موی بزرگسالان کمتر چربی دارد و در نتیجه به راحتی قابل شستشو است ولی با این حال باید دقت داشته باشید که از چه شوینده‌ای برای موی کودک خود استفاده میکنید که در مقاله‌ای جداگانه برای شما همراهان گرامی تعدادی از بهترین شامپوهای کودکان را ذکر کرده‌ایم که میتوانید از این مقاله برای ارتقاء دانش خود استفاده کنید.

بازدید از مقاله بهترین شامپوی کودکان

جنس موی کودکان معمولا نرم تر و نازکتر از موی بزرگسالان بوده و باید آرایشگر شما به خوبی این مطلب را درک کند چرا که احتمال آسیب به ریشه های موی کودک شما وجود دارد. البته دوباره این امر به جنس موی کودک شما برمیگردد که به صورت ژنتیکی بوده و احتمال دارد که ضخیم یا نازک باشد ولی درکل باید آرایشگر کودک شما به خوبی با این مسئله آشنا باشد.

بعضی از والدین هستند که برای نرم شدن موی کودک خود از نرم کننده ها و مواد شیمیایی استفاده میکنند که باید دقت لازمه را در این زمینه داشته باشید چرا که با استفاده از مواد شیمیایی ، به صورت  ناخواسته شما آسیب به ریشه های موی کودک خود وارد کرده و شاید در آینده فرزند شما موهای خود را از دست بده. بهترین پیشنهاد به شما استفاده از روغن های طبیعی مانند رزماری ، نارگیل و … بوده که حتما قبل از استفاده از این موارد با پزشک کودک خود مشورت کنید.

در کل جنس موی کودکان با موی بزرگسالان متفاوت بوده و شما باید دقت های لازمه را داشته باشید.

تاثیر سن در موی کودک

حتما میدانید که سن کودکان تاثیر مستقیی بر روی نوع جنس مو و حتی رشد موی کودک شما دارد که در دوره های ابتدایی موهایی نازکتری دارند و باید دقت داشته باشید که دقیقا در همین ایام هست که موهای کودک شما نیاز به مراقبت ویژه دارد چرا که تاثیر مراقبت موی کودکان شما در آینده نشان داده میشود.

با رشد کودک، موی او نیز تغییر می‌کند و به طور کلی در دوران نونهالی و نوجوانی موهای کودک شما شروع به ضخیم شدن میکند و شما شاهد رشد بیشتر موهای کودک خود خواهید شد. از طرفی کودکان در این سنین علاقه بیشتری به بیرون رفتن از خانه دارند که همین امر سبب میشود کودک در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد و به مرور شروع به ریزش م خشکی پوست سر شود.

اصلاح موی کودکان

سلیقه در اصلاح موی کودکان

همانطور که در بالا ذکر شد یکی از مواردی که در اصلاح موی کودک شما باید رعایت کنید سلیقه کودکان بوده که ارجعیت دارد به سلیقه شما در این زمینه چرا که این کودک شما هست که هروز روبه‌روی آینه خود را مشاهده میکند و باید رضایت کافی را از خود داشته باشد.

حتما شما هم خاطرتان هست که در گذشته والدین اقدام به تراشیدن از ته موهای کودکان میکردند و به این خیال بودند که با تراشیدن با تیغ موهای کودک به ضخامت موی آن کمک میکنند ولی جالب هست که بدانید هیچ مقاله و یا تحقیقی این جمله را تایید نکرده و به صورت کامل رد شده. ولی در عوض شما باید بدانید که اصلاح مرتب و معقول موی کودک شما به رشد و تقویت ریشه موی کمک خواهد کرد.

شاید از نظر شما مدل موی به کودک شما می‌آید و در عوض فرزند شما از آن مدل مو بیزار هست باید توجه داشته باشید که آن کودک همانطور که از نامش پیداست کودک هست و دلیلی ندارد که موهای خود را اداری بزند. پس به سلیقه کودکتان در اصلاح موی کودکان احترام بگذارید و با خیال راحت اقدام به اصلاح موی کودک خود کنید چرا که رشد موی کودکان بسیار سریع بوده و به زودی موهای از دست رفته برمیگردند.

آرایشگاه کودک مناسب

شاید جالب باشد که بدانید آرایشگاه کودک مناسب و تخصصی نقش بسیار مهمی در اصلاح موی کودکان دارد چرا که همانطور که میدانید کودکان معمولا در آرایشگاه ها بی‌قراری میکنند و باید محیط آرایشگاه کودک جذابیت بصری را برای کودک شما به ارمغان بی‌آورد که در مقاله‌ای تحت عنوان آرایشگاه کودک در تهران برای شما همراهان گرامی ذکر کرده‌ایم که آرایشگاه کودک چه ویژگی هایی باید داشته باشند.

ولی اگر بخواهیم به صورت خلاصه و مختصر در این مقاله برای شما بگوییم ، باید توجه داشته باشید که آرایشگاه کودک باید تخصصی روی موی کودکان کار کند و مانند قدیم و با استفاده از تخته صندلی بزرگسالان به صندلی کودکان تبدیل نشود. جدای از این ها باید بهداشت مناسبی را داشته باشد که خیال شما از بابت مریضی های پوستی راحت باشد.

همچنین باید محیط کودک دوستانه باشد که ابتدا فرزند شما با محیط و آرایشگر خود به خوبی آشنا شود و در روند آرایش احساس ناامی نداشته باشد که تمامی این نکات باید توسط کادر آریشگاه کودک رعایت شود

کلام آخر اصلاح موی کودکان

همانطور که در بالا مطالعه کردید اصلاح موی کودکان ترفند هایی دارد که باید توسط آرایشگر و کارد آرایشگاه کودک رعایت شود تا فرزند شما به خوبی اصلاح و آراسته شود و به همین خاطر هست که همیشه کودکان با آرایشگاه های بزرگسالان مشکلاتی جدی دارند و شاید از نظر طراحی داخلی یک آرایشگاه بزرگسال هزینه بسیاری کرده باشد ولی این طراحی باب میل کودکان نبوده و در این مکان کودک شما احساس ناامنی خواهد کرد.

شما همراهان گرامی در این مقاله از وب سایت آرایشگاه کودک عمو آرمان مطالعه کردید که اصلاح موی کودکان را چگونه میتوانید به بهترین شکل ممکنه انجام بدهید و امیدواریم که از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. به شما همراهان گرامی پیشنهاد میکنیم که از بخش وبلاگ ما دیدن کنید تا با بهترین روش اصلاح ، مراقبت از مو و رفتار با کودکان آشنا شوید.

بازدید از وبلاگ آرایشگاه کودک عمو آرمان

با تشکر از حضور گرم شما همراهان گرامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *