آرایشگاه

تقویت موی کودکان با چند ترفند

تقویت موی کودکان یکی از مهم ترین موضوعاتی هست که هر پدر و مادری نیاز دارد که بداند و به موقع عمل کند چرا که همه میدانند که مو در زیبایی بصری بسیار تاثیر گذار بوده و داشتن موهای پرپشت و زیبا آرزوی هر کسی هست. برای تقویت موهای فرزندتان ترفندهایی هست که شما میتوانید به سادگی از آنها استفاده کنید و رشد و قدرت ریشه موی کودک خود را چند برابر کنید که در ادامه این مقاله برای شما عزیزان تمامی مواردی که مورد نیاز شما هست را بیان خواهیم کرد. پس در ادامه همراه ما باشید با تقویت موی کودکان با چند ترفند که برای شما عزیزان ذکر خواهیم کرد.

موهای کودکان

ابتدا نیاز هست که بدانید موهای کودکان بسیار نازک و کرکی شکل هستند که با گذشت زمان تمامی این موهای نازک ریخته میشوند و به جای این کرک ها موهای زخیمی رشد خواهند کرد. در این مواقع احتمال این هست که ختی جنس موهای فرزند شما تغییر کند یا حتی رنگ موهای فرزند شما به رنگ دیگری تغییر کند پس جای نگرانی نیست و این امر طبیعی است.

تقویت موی کودکان با چند ترفند

بهترین روش برای تقویت موهای کودک شما

باید در نظر داشته باشید که تنها با استفاده از یک روش شما نمیتوانید قدرت ریشه موی فرزند دلبندتان را بیشتر از پیش کنید و حتما نیاز هست که چند فاکتور را به خوبی رعایت کنید تا در آینده فرزندتان موهایی زیبا و جذاب داشته باشد. البته حتما میدانید که ریشهء موی کودکان بسیار قوی بوده و حتی رشد نسبتا خوبی را هم دارند و شما باید برای آینده فرزندتان تصمیم درست را بگیرید.

اصلاح در زمان مناسب

شاید یکی از مهم ترین فاکتورهایی که باید آن را به خوبی رعایت کنید همین اصلاح ساده سر کودکان میباشد که در تقویت ریشه موی فرزند شما نقش اساسی دارد چرا که موهای بلند نیاز به مواد مغزی بیشتر دارند تا موهای معقول پس باید در نظر داشته باشید که موهای فرزندتان را به موقع و به خوبی کوتاه کنید. البته این کار برای والدین یکم سخت هست چرا که معمولا کودکان در آرایشگاه ها بی قراری میکنند و نیاز به صبر دارد که این یکی از وظایف اول پدر و مادر و در نوبت بعدی آرایشگر کودک شما هست که امکانات خوبی را برای آرامش فرزند شما رعایت کرده باشد از طراحی داخلی تا ترفند هایی برای آرام نگه داشتن فرزند شما.

تغذیه مناسب

حتما میدانید که تغذیه درست برای فرزند شما یکی از عوامل حیاطی بوده و باید در نظر داشته باشید که تغذیه نا درست نه تنها به رشد کودک شما صدمه وارد میکند بلکه میتواند تاثیر مستقیمی هم روی ریشه موهای فرزند شما داشته باشد. پس از مواد مغذی برای رشد موی کودکتان استفاده کنید.

تقویت موی کودکان با چند ترفند

شست و شوی سر کودکان

شما عزیزان در حال مطالعه مقاله تقویت موی کودکان با چند ترفند هستید که با استفاده از مطالب این مقاله میتوانید به سادگی موهای فرزندتان را تقویت کنید. حتما میدانید که شست و شوی پوست سر کودکتان یکی از مهم ترین عوامل و تاثیر گذار ترین روش هایی هست که میتوانید برای تقویت موهای فرزندتان در نظر داشته باشید.

جدای از پاکیزگی پوست بدن فرزندتان شما باید به فکر تمیزی پوست سر کودکتان هم باشید. معمولا پوست سر کودکان بسیار نازک بوده و ریشه های مو ها هم به همین صورت پس شما نمی‌توانید مانند سر خود با پوست سر کودکان رفتار کنید و نیاز هست که حتما از برس نرم برای شست و شوی سر کودکتان استفاده کنید.

عواملی که باعث تخریب موی فرزندان میشود

در این قسمت از مقاله تقویت موی کودکان با چند ترفند برای شما عزیزان تعدادی از عواملی که در کاهش رشد و یا آسیب زدن به موی کودکان شما میشود را مثال خواهیم زد تا شما والدین محترم با در نظر داشتن این عوامل از پوست سر کودکان خود به خوبی مراقبت کنید.

یکی از مهمترین عواملی که میتواند به موهای کودک شما آسیب وارد کند چرب شدن پوست سر هست. بعضی از کودکان پوست سر چرب دارند که شما نیاز هست به موقع سر کودک خود را شست و شو داده و از چرب شدن موهای فرزند خود جلوگیری کنید چرا که چربی پوست سر میتواند به منفظ های پوست سر کودک شما آسیب وارد کند و در ادامه و به مرور زمان کودک شما دچار ریزش مو میشود که این برای هیچ پدر و مادری خوش‌آیند نبوده و نیست.

مریضی های پوستی

مریضی پوستی برای هیچ کس جالب نیست و همه از آن فراری هستند ولی احتمال این که کودک شما دچار مریضی های پوستی مانند قارچ ، پوسته پوسته شدن و… هست چرا که همه ما اخلاق بشدت بدی که داریم دست به سر کودکان میکشیم بدون توجه به این که احتمال وجود باکتری روی کف دست ما زیاد هست و با نوازش کودک به خوبی باکتری های مضر را به سر کودکان منتقل میکنیم. باید توجه داشته باشید که پوست دست یک فرد بالغ بسیار قوی تر و مستحکم تر از پوست سر کودکان هست و باید از این کار بشدت اجتناب کنید

برخورد نامناسب

یکی دیگر از عواملی که میتواند به پوست و موی سر کودک شما آسیب وارد کند برخورد نامناسب با سر کودک شما میباشد. این امر میتواند حتی با موازش کردن برعکس موی کودک شما هم اتفاق بی‌افتد. جدای از این ها در کودکان نزدیک به 5 یا 6 سال مخصوصا کودکان دختر والدین محترم بدون دانش اقدام به بستن موهای کودک میکنند ( به اصطلاح دم اسبی ) که همین امر باعث میشود که ریشه های موی کودک شما به مرور زمان آسیب ببیند و در آینده دچار مشکل ریزش مو شود.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید حتی شانه زدن هم میتواند به پوست سر کودک شما آسیب وارد کند مخصوصا زمانی که کودک شما از حمام بیروت آمده چرا که پوست سر نرم شده و بسیار آسیب پذیر میباشد. برای این که موهای کودک شما بر اثر شانه کردن آسیب نبیند باید اجازه بدهید موهای فرزندتان ابتدا خشک شود سپس شانه کنید.

حتی زمانی که موهای کودک شما خشک هست هم باید با ملایمت با موها رفتار شود و دقت داشته باشید که موها گره نخورده باشد در غیر این صورت موهای کودک شما از ریشه کنده میشود و همین امر به مرور باعث میشود که ریشه های پوست سر کودک شما آسیب ببیند و در آینده دچار کم پشتی مو شود.

سشوار کشیدن هم میتواند به پوست سر کودک شما به خوبی و به قدرت آسیب بزند چرا که با حرارت و شدت بادی که دارد ابتدا باعث خشک شدن بیش از حد پوست سر شده و با بادی که به سرعت از سشوار خارج میشود موی کودک شما کنده شود پس دقت داشته باشید که تا جایی که امکان دارد از سشوار برای خشک کردن یا خالت دادن موی فرزند خود استفاده نکنید.

تقویت موی کودکان با چند ترفند

خوراکی های تقویتی موی کودکان

همان طور که در بالا برای شما ذکر شد باید در نظر داشته باشید که تغذیه نقش مهمی در رشد و تقویت موی کودکان شما دارد و باید به این فاکتور هم نگاهی به خصوص انداخت. بهترین خوراکی هایی که به رشد موهای کودک شما کمک میکند سبوس برنج ، تخم مرغ ، مرکبات ، لبنیات ، مرکبات و … میباشد که جدای از این که ریشه های موی کودک شما را تقویت میکند میتواند به رشد بدنی کودک شما هم کمک شایانی کند.

در کل باید در نظر داشته باشید که از مواد غذایی تازه و طبیعی برای کودکتان استفاده کنید و با تغییر رژیم غذایی مناسب میتوانید به خوبی موهای فرزند خود را تقویت کنید.

آیا کوتاه کردن مو تاثیر دارد؟

کوتاه کردن مو یکی از باور های غلط قدیمی بود که باعث میشد پدر و مادر های قدیمی موی کودکان خود را از ته بتراشند یا به اصطلاح کچل کنند!!! اما این باور بسیار غلط بوده و جدای از این که تاثیر مثبتی در روند تقویت موی کودکان شما ندارد بلکه میتواند آسیب های روحی را هم برای فرزند شما به ارمغان بی‌آورد.

چرا که همان طور که میدانید داشتن موهای جذاب بسیار در روحیه کودک شما تاثیر گذار هست و بعد از این که شما موهای کودک خود را از ته بتراشید اقدام به لطمه زدن به روحیه کودک خود شده‌اید و این امر در آینده حتما روی کودک شما تاثیر گذار میباشد. بهترین روش برای تقویت مو امروزه که علم هم پیشرفت چشم گیری کرده استفاده از متد های روز هست مانند تغذیه درست ، شست و شوی اصولی و مواردی که برای شما در مقاله تقویت موی کودکان با چند ترفند ذکر کردیم.

آرایشگاه عمو آرمان

همان طور که در بالا خواندید تقویت موی کودکان امری هست که همه پدر و مادر ها باید به آن توجه مخصوصی داشته باشند چرا که در سنین جوانی و بزرگ سالی داشتن موهای قوی ربط مستقیمی با مراقبت هایی دارد که در کودکی از موها و ریشه موهای کودک خود داشته اید.

شما عزیزان در این مقاله مطالعه کردید که تقویت موی کودکان با چند ترفند ساده چگونه است و چطور میتوانید به خوبی از موهای کودک خود مراقبت های وبژه ای انجام دهید. این مقاله جنبه آموزشی داشته و به هیچ عنوان جای نظر پزشک کودک شما را نمیگیرد و به شما پیشنهاد میکنیم که اگر کودک شما دچار ریزش موی شدید شده ابتدای امر به پزشک متخصص کودک مرجعه کنید سپس به درمان های خانگی روی بی‌آورید.

آرایشگاه کودک عمو آرمان محیطی آرام برای فرزندان شماست تا زیبایی را برای کودکانتان به خوبی به ارمغان بی‌آورید. از این که آرایشگاه کودک عمو آرمان را همراهی میکنید سپاس گذاریم. شما والدین محترم میتوانید به وبلاگ وب سایت عمو آرمان مراجعه کنید و از بهترین و بروز ترین مدل موهایی که پدر مادر ها برای کودکان خود استفاده میکنند دیدن کنید تا در آینده برای اصلاح کودک خود ایده ای مناسبی داشته باشید.

ارادتمند شما همراهان عزیز

آرایشگاه کودک و نوجوان عمو آرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *