دسته‌بندی نشده

دلیل ترس کودکان از آرایشگاه

دلیل ترس کودکان از آرایشگاه

حتما شما هم در زمان حضور در آرایشگاه کودک به خاطر بی‌حوصلگی و بی‌قراری کودکتان رنجیده اید و دوست دارید که هرچه زود تر کار اصلاح فرزند شما پایان یابد حتی به قیمت درست آراسته نشدن موی کودک شما اما باید بدانید که سر منشاء این ترس و اضطراب از کجا بوده و چگونه میتوانید این مسئله را به خوبی حل کنید. در این مقاله از وب سایت آرایشگاه کودک عمو آرمان قصد داریم تا برای شما عزیزان دلیل ترس کودکان از آرایشگاه را ذکر کنیم تا بتوانید به سادگی این مسئله را حل کنید.

دلیل ترس کودکان از آرایشگاه

یکی از مواردی که باید به آن توجه داشت ترس کودک با فردی ناشناس بوده که برای اولین بار ملاقات میکند و از همه بدتر زمانی که این فرد را در ظاهر نامناسب و بزرگسال میبیند. حال شما فکر کنید که کودک شما جسمی تیز و براق در دست فرد ناشناس میبیند و شما هم در کنار کودک خود حضور ندارید. قطعا در این مواقع کودک شما مضطرب شده و بی‌قراری خواهد کرد.

چاره کار کجاست؟ آرایشگر کودک شما باید ابتدای امر با روحیات کودکان آشنا باشد و لباس مناسبی به تن داشته باشد ( ترجیحا رنگی ) و با روی خوش به سمت کودک شما برود چرا که کودکان متوجه لبخند دیگران میشوند. اما هستند بچه هایی که خجالتی بوده و از آرایشگر دوری میکنند. اگر آرایشگر شما زبده باشد با استفاده از اسباب بازی های جذاب میتواند رابطه خوبی با کودک شما برقرار کند و با همین ترفند کودک شما را روی صندلی مخصوص بنشاند بدون این که بیقراری داشته باشد.

ترس از جایگاه

باید توجه داشته باشید که شما میدانید که آن صندلی یا جایگاه برای آراسته شدن و زیبا تر شدن فرزند شما هست اما کودک شما متوجه این موضوع نخواهد شد و یکی از شایع ترین دلیل ترس کودک از آرایشگاه همین صندلی و جایگاه آن هست.

معمولا در آرایشگاه های عمومی که اصلاح کودک هم در کنار اصلاح بزرگسالان انجام میدهند فضای کار یکی بوده و از همان صندلی که فردی بزرگسال در آن اصلاح شده برای کودک شما هم استفاده میشود و دلیل بی قراری فرزند شما هم همین میتواند باشد. اگر آرایشگاه مخصوص کودکان باشد با رنگ بندی روانشناسی شده و استفاده از صندلی مخصوص کودکان میتوانید آرامش خاطر را به کودک خود بدهید.

در آرایشگاه کودک عمو آرمان تمامی صندلی های کودک ، مخصوص کودکان طراحی شده و با استفاده از رنگ بندی جذاب ( دخترانه و پسرانه ) کودک شما غریبی نکرده و برعکس حس کنجکاوی در آن به وجود می‌آید و در حین اصلاح کودک شما به خوبی سرگرم خواهد شد. از طرفی بنا به درخواست شما نسبت به سلیقه کودک شما کارتون های متنوع و درخواستی برای کودک شما پخش میشود که با دیدن کارتون به کلی محوه نمایش شده و دیگر بی حوصلگی از خود نشان نمیدهد.

آرایشگاه کودک عمو آرمان
دلیل ترس کودکان از آرایشگاه

ترس از وسایل آرایشی

همانطور که در ابتدای مقاله دلیل ترس کودکان از آرایشگاه ذکر شد فرزند شما برای اولین بار هست که آرایشگر ناشناس را میبیند و همین کافیست تا به خوبی بی قراری کند. حال فکر کنید که این فرد ناشناس با ابزاری تیز به سمت کودک شما بی آید حتما کودک شما گریه و زاری خواهد کرد چرا که همه کودکان از ابتدا ارتباط خوبی با دیگران برقرار نمیکنند.

آرایشگر شما باید بداند که تمامی لوازم مورد نیاز را به خوبی انتخاب کند و از وسایل شخصی کودک شما استفاده کند چرا که وقتی کودک شما قیچی طرح دار یا شانه های جذاب را ببیند محوه رنگ بندی قیچی و شانه شده و کمتر بیقراری میکند. جالب هست که بدانید در آرایشگاه کودک عمو آرمان تمامی وسایل آرایشی مورد نیاز کودک شما در طرح بندی های متفاوت وجود دارد که فرزند شما به سلیقه خود یکی را انتخاب کرده و منبعد از این با لوازم شخصی خود آراسته شود که این کار سبب میشود که کودک شما دچار بیماری های احتمالی پوستی نشود.

ناشناس بودن فرایند آرایش برای کودک

یکی دیگر از مواردی که برای کودک شما سخت بوده این هست که فرزند شما با فرایند اصلاح آشنا نیست و به سرعت از یک جا نشستن خسته و بی قراری خواهد کرد که اگر به خوبی کودک را سرگرم نکنید احتمال این را دارد که وسط اصلاح بلند شده و دیگر تمایلی به اصلاح کامل نداشته باشد و در این مواقع کودکان غیر قابل کنترل میشود و بهتر هست که با ملایمت با آنها برخورد شود.

در آرایشگاه کودک عمو آرمان محیط بازی جذابی فراهم شده که کودک شما میتواند به خوبی با لوازم بازی سرگرم شود و دوباره اصلاح شود. شاید برای شما جالب باشد که بدانید با فراهم کردن همین محیط بازی برای کودکان که برای این مجموعه از پزشک روانشناس کودکان مشاوره دریافت شده ذوق کودکان برای سری های بعدی اصلاح بیشتر از قبل بوده و با تمایل بیشتری به آرایشگاه کودک روانه میشوند چرا این محیط را با شهر بازی اشتباه میگیردن و برای آنها جذابیت دارد.

طبق تجربه بیش از 15 سال آرایشگاه کودک عمو آرمان کودکانی که قبل از اصلاح به خوبی با وسایل بازی میکنند ، در زمان اصلاح کمتر از مابقی کودکان بیقراری میکنند و به خوبی با آرایشگر خود ارتباط برقرار خواهند کرد.

آرایشگاه کودک عمو آرمان
دلیل ترس کودکان از آرایشگاه

ترس از گذشته

برای هیچ پدر و مادری جذاب نیست که در زمان آرایش کودک به فرزندش آسیبی وارد شود و این امر طبیعیست چرا که اگر آرایشگر کودک شما تجربه کافی را در این زمینه نداشته باشد احتمال این که گوش کودک شما را قیچی بزند وجود دارد و باید بدانید که هستند کودکانی که تجربیات قبلی در این زمینه داشته اند یا موارد مشابه که با سوختن توسط سشوآر که بعد از حضور در آرایشگاه کودک عمو آرمان بیقراری و ترس از گذشته دارند.

باید بدانید که در این مورد تجربه کافی آرایشگر شما بسیار دخیل بوده و باید آرایشگر زبده‌ای را انتخاب کنید چرا که کودکان متوجه کار با قیچی آرایشگر و … نمیشوند و هر لحظه امکان این هست که سرشان را تکان بدهند مخصوصا کودکان 1 ماه تا 3 سال که بیشترین تکان ها را در زمان اصلاح دارد. اگر آرایشگر کودک شما حرفه‌ای باشد میداند که با چه زاویه‌ای قیچی را دست بگیرد که اگر هم سر کودک تکان شدید خورد به صورت یا گوش کودک شما صدمه‌ای وارد نشود.

حال فکر کنید که از ماشین اصلاحی که برای بزرگسالان استفاده میشود هم برای کودک شما استفاده شود. جدای از صدای بلند و لرزش بالا که کودک شما را مضطرب میکند احتمال گاز گرفتگی به واسطه دنده های ماشین اصلاح وجود دارد.

نتیجه دلیل ترس کودکان از آرایشگاه 

در کل برای این که ترس کودکان از آرایشگاه بریزد باید توجه داشته باشید که روش های مختلفی وجود دارد از آموزش گرفته تا تشویقی برای کودکان که همه این موارد را باید آرایشگر کودک شما به خوبی درک کند تا لحظات خوشی را برای کودک شما فراهم کند.

شما عزیزان در این مقاله از وبسایت آرایشگاه کودک عمو آرمان مطالعه کردید که دلیل ترس کودکان از آرایشگاه  چیست و چه راه کارهایی برای رفع آن وجود دارد و اکنون میتوان گفت که مهمترین فاکتور در ترس کودک شما از آرایشگاه کودک ، خود شخص آرایشگر میباشد که اگر تجربه کافی را در این زمینه داشته باشد میتواند کودک شما را به خوبی مدیریت کند و ظاهری زیباتر برای فرزند شما به ارمغان بی‌آورد.

بازدید از وبلاگ آرایشگاه کودک عمو آرمان

امیدواریم که از مطالعه این مقاله لذت برده باشید

ارادتمند شما آرایشگاه کودک عمو آرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *